ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ДІЛЯНКА
Сьогодні фахівці ДП "ДерждорНДІ" оцінили технічний стан експериментальної ділянки автомобільної дороги, влаштованої минулого року із застосуванням золи.
Маємо реальний практичний кейс - будівництво під‘їзної автомобільної дороги до прохідної І блоку Бурштинської ТЕС (Івано-Франківська область) з використанням відходів виробництва, науково-технічний супровід якої здійснював наш Інститут.
Зокрема, експеримент полягає в додаванні до окремих шарів конструкції дорожнього одягу (КДО) золи, а саме:
- На 1 ділянці (200 м) КДО передбачає 4 шари: 26 см ЩПС С5, яка містить 30 % вологої золи з гідровідвалу; 12 см ЩПС, укріпленої цементом, яка містить 25 % вологої золи з гідровідвалу та два шари, загальною товщиною 12 см, суміші бітумо-мінеральної з повною заміною мінерального порошку на суху золу винесення.
- На 2 ділянці (700 м) конструкція дорожнього одягу передбачає влаштування двох шарів, загальною товщиною 12 см, суміші бітумо-мінеральної з повною заміною мінерального порошку на суху золу винесення.
Півроку експлуатації, враховуючи зимовий період, показали, що ділянка знаходиться в хорошому стані.
Успішні практичні кейси в регіонах сприятимуть поширенню практики застосування місцевих матеріалів в дорожньому будівництві, що дозволить зменшити собівартість будівництва автомобільних доріг та вирішити екологічну проблематику.
Архів
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018