МАКАРЧУК ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ
Видатний розробник дорожніх машин.
Створив унікальний комплект машин для економії дефіцитних ремонтних матеріалів.
Розробив та впровадив термогрейдер для відновлення проектного профіля асфальтобетонного покриття
ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ.png)
Макарчук Олександр Іванович народився 25 листопада 1940 року (м.Умань).
В 1957 році поступив в Уманський технікум механізації сільського господарства, який закінчив у 1960 році.
У 1963 році поступив на дорожньо-будівельний факультет Київського автомобільно-дорожнього інституту і отримав спеціальність інженера-механіка.
РОБОЧИЙ ШЛЯХ
З 1968 року розпочав свою трудову діяльність у нашому інституті на посаді інженера відділу комплексної механізації дорожньо-будівельних робіт. З 1971 році обіймав посаді завідувача відділу.
У 1988 році захистив кандидатську дисертацію на тему «Дослідження процесів розігріву і розподілу в’яжучих матеріалів у пересувних установках для виконання дорожньо-будівельних робіт» та отримав звання кандидата технічних наук.
Слід зазначити, що у 60-х роках промисловістю був створений комплект машин, які дозволяли повністю механізувати технологічний процес влаштування конструктивних шарів автомобільних доріг. Величезну роль у цьому відіграли і співробітники інституту і особисто Макарчук О.І.
НАУКОВІ ІНТЕРЕСИ
За його безпосередньої участі у 80-ті роки були проведені наукові розробки щодо створення, вдосконалення та модернізації дорожніх машин:
- для зимового утримання (роторний снігоочисник, комбінована машина для зимового утримання) та літнього утримання доріг (комбінована машина для ямкових ремонтів),
- для відновлення проїжджої частини автомобільної дороги,
- для транспортування та розподілу чорних в’яжучих, кам’яних матеріалів,
- для ущільнення конструктивних шарів автомобільних доріг.
Деякі з них носили унікальний характер та були науково-технічним проривом галузі.
З метою забезпечення економії дефіцитних ремонтних матеріалів було створено:
- причіпний секційний розігрівач для розігріву покриттів при їхньому ямковому ремонті;
- машина для поточного ремонту покриттів, яка наявністю додаткового обладнання механізувала його процес;
- комплект машин для відновлення асфальто-бетоних покриттів методом термопрофілювання.
За розробку та впровадження у виробництво термогрейдера для відновлення проектного профіля асфальтобетонного покриття при ремонті автомобільних доріг Макарчук О.І. та інші співробітники інституті отримали Державну премію УРСР в галузі науки і техніки (1985 р.) Машина успішно пройшла випробування на автомобільних дорогах багатьох областей, а також закордоном. За допомогою термогрейдера весь процес ремонту покриттів термопрофілюванням було повністю механізовано. Практично на 1 км дороги, що ремонтується, заощаджувалось не менше 600т асфальтобетонної суміші.
У 90-ті роки відділ під керівництвом Макарчука О.І розпочав аналітично-дослідницьку та моніторингову роботу по дослідженню функціональних, технічних, експлуатаційних показників дорожньої техніки, машин та обладнання, можливості їх оптимального використання, враховуючи реальні умови дорожньої галузі України (виконання максимальних обсягів робіт з мінімальними витратами).
Макарчук О.І. є автором 36 наукових статей.
НАГОРОДИ
Нагороджений Державну премію УРСР в галузі науки і техніки (1985 р.)
Суміжні матеріали
- ШУЛЬГІН МИКОЛА ПАВЛОВИЧ
- КОВАЛЬ ПЕТРО МИКОЛАЙОВИЧ
- РАДОВСЬКИЙ БОРИС САМОЙЛОВИЧ
- РИБАЛЬЧЕНКО АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ
- ЄГОРОВ СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ
- ВИРОЖЕМСЬКИЙ ВАЛЕРІЙ КОСТЯНТИНОВИЧ
- ВОЛОДЬКО ВАСИЛЬ ПАВЛОВИЧ
- НАГАЙЧУК ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ
- КУЧМА МИХАЙЛО ІВАНОВИЧ
- ШТІЛЬМАН ЄФИМ ЙОСИПОВИЧ
- САСЬКО МИКОЛА ФЕДОРОВИЧ
- МІЩЕНКО МИХАЙЛО ЛЕОНІДОВИЧ
- ЧОБОРОВСЬКА ІРИНА СТЕПАНІВНА
- ЛИТВИНЕНКО АНАТОЛІЙ СЕМЕНОВИЧ
- КИРИЧЕНКО ЛЮБОВ ФЕДОРІВНА
- ПАВЛЕНКО ВАЛЕРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ
- ДУХОВНИЙ ІСАК ЗЕЛИКОВИЧ
- ЗАБИШНИЙ ОЛЕКСАНДР СТЕПАНОВИЧ
- ТАРАСЕНКО ЛЕОНІД ПЕТРОВИЧ
- МАРТИНЕНКО ЛЕОНІД СЕРГІЙОВИЧ
- МАКАРЧУК ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ
- КОВАЛЬОВ ПЕТРО МИКОЛАЙОВИЧ