МЕМОРАНДУМ
Сьогодні був підписаний Меморандум щодо сприяння впровадження металургійних шлаків в дорожньому будівництві між ДП «ДерждорНДІ», об’єднанням підприємств «УКРМЕТАЛУРГПРОМ» та Національною асоціацією дорожників України.
Мета меморандуму - консолідувати зусилля виробничих підприємств, дорожніх підрядних організацій та наукового потенціалу щодо питань практичного використання відходів металургійного виробництва в дорожньому будівництві.
Артем Безуглий, директор ДП «ДерждорНДІ»:
За результатами проведених наукових досліджень ДП «ДерждорНДІ» та враховуючи вимоги будівельних норм і нормативних документів, металургійні шлаки можуть застосуватися:
- при спорудженні насипів земляного полотна,
- в якості щебеневих матеріалів в шарах основи дорожнього одягу,
- заповнювачів в щебенево-піщаних і цементобетонних сумішах.
У цьому році відповідно до затвердженої проектної документації заплановано використання 482 тис. метрів кубічних шлаку, зокрема найбільші об‘єми використання плануються на таких об’єктах «Великого будівництва»:
Н-31 Дніпро - Царичанка - Кобеляки - Решетилівка;
Н-30 Василівка - Бердянськ;
Н-11 Дніпро - Кривий Ріг - Миколаїв;
Н-23 Кропивницький - Кривий Ріг- Миколаїв;
Н-26 Чугуїв - Мілове тощо.
Впевнений, що застосування шлаків в дорожньому будівництві сприятиме економії фінансових ресурсів та розв’язанню екологічних проблем.
Олександр Каленков, президент УКРМЕТАЛУРГПРОМ:
Як представник 1/3 всієї металургійного галузі, маю об’єктивну інформацію щодо наявних 160 млн тонн відходів побічних продуктів металургійного виробництва.
Використання цих матеріалів при відновленні автомобільних доріг дасть змогу досягти суттєвої економії матеріально-технічних ресурсів з дотриманням необхідних технічних показників конструкції дорожнього одягу.
Окремо підкреслюю, що відходи активно використовують найбільш технологічно розвинуті країни, забезпечуючи при цьому рециркуляцію економіки. Україна має розвиватись в цьому напрямку і цей Меморандум – символ початку активної роботи над впровадженням шлаків у дорожньому будівництві.
Микола Березовський, президент Національної асоціації дорожників України:
Маємо досвід використання шлаків при будівництві автомобільної дороги М-05 Київ - Одеса, де кожна друга тонна щебеневого матеріалу шарів основи дорожнього одягу була улаштована зі шлаків.
Основною причиною зменшення попиту на шлаковий щебінь вбачаю в тому, що дорожня галузь останнє десятиріччя потерпала від суттєвого недофінансування. Також необхідно враховувати величину відповідальності замовника, який має розуміти доцільність застосування шлаків в окремих проектах.
Сьогодні маємо сильну політичну підтримку, відбувається укрупнення об’єктів і залучення рекордного для дорожньої галузі фінансування - а тому маємо докладати максимум зусиль для використання усіх можливих ресурсів для успішного виконання національної програми "Велике будівництво".
В цілому, кожна сторона Меморандуму схиляється до того, що для успішного виконання таких масштабів відновлення українських шляхів мають забезпечуватись усі умови для зростання престижності професії дорожника, як і має бути у високо розвиненій країні.
Архів
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018