Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П.Шульгiна»
en UA
Вхiд
ДП ДП "ДерждорНДІ"
  • Інститут
    • ДП «ДерждорНДІ» сьогодні
    • 95-річчя Інституту
    • Історія інституту
    • Видатні науковці
    • Керівництво
    • Структура
    • Науково-технічна рада
    • Рада молодих вчених
    • Технічні комітети
    • Орган сертифікації
    • Протидія корупції
    • Оцінка діяльності Інституту
  • Напрямки діяльності
    • Матеріали
      • Бітум та бітумні в’яжучі
      • Асфальтобетон та бітумно-мінеральні суміші
      • Ґрунти
      • Розмічальні матеріали
      • Геосинтетичні матеріали
      • Відходи виробництва та місцеві матеріали
      • Протиожеледні матеріали
    • Транспортні споруди
      • Аналітично-експертна система управління мостами
      • Паспортизація та обстеження мостів
      • Статичні та динамічні випробування мостів
    • Безпека руху
      • Актуалізація та супроводження галузевої бази ДТП
      • Розробка нормативних документів з безпеки руху
      • Місця концентрації ДТП
      • Аудит безпеки дорожнього руху
      • Оцінювання дорожньої обстановки
      • Проекти організації дорожнього руху
      • Моніторинг аварійності
    • Екологія
      • Біопереходи
      • Шум та вібрації
      • Умови праці
      • Навколишнє середовище
    • Економіка та ціноутворення
      • Нормування дорожніх робіт
      • Економічні дослідження
      • Тендерна аналітика
    • Підвищення кваліфікації
      • Платформа інновацій
      • Науково-практичні заходи
      • Навчання фахівців для сертифікації
      • Науково-практичні та методичні консультації
      • Тиражування нормативних документів
    • Науково-технічний супровід
      • Проектування
      • Будівництво
    • Сертифікація та атестація
      • Сертифікація продукції
      • Атестація виробництва
      • Сертифікація персоналу
    • Судова експертиза
      • Будівельно-технічна експертиза
      • Дорожньо-технічна експертиза
  • Нормативні документи
    • Проекти нормативних документів
    • Тиражування документів
    • Перелік діючих нормативних документів
    • Відомчі обов'язкові документи
  • Міжнародна співпраця
    • FEHRL
    • Перелік міжнародних статей
    • Міжнародні заходи
    • Перспективні проекти
    • Поточні проекти
  • Контакти

ВЕБІНАР

За участі директора ДП «ДерждорНДІ» Артема Безуглого сьогодні на базі Укравтодору був проведений вебінар «Методологія щодо особливостей здійснення закупівель дорожніх робіт».

Безуглим А.О. були представлені основні кваліфікаційні критерії, які планується запровадити на усі дорожні закупівлі:

  •  наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
  •  наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
  •  наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
  •  наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Після презентації до студії надійшло чимало цікавих запитань, відповіді по найцікавіших дивіться нижче

? Яким чином Методологія буде протидіяти тендерному тролінгу ?

    Враховуючи наші українські реалії, неможливо уникнути тендерного тролінгу на всі 100 %. Але чіткі кваліфікаційні критерії і способи їх підтвердження призведуть до суттєвого зменшення скарг, які і блокують тендери. Крім того, в наших планах подальше юстування Методології, що враховуючи можливі штрафні санкції від подання необґрунтованої скарги дозволять поступово знищити тендерний тролінг

? Яким чином Методологія стане обов’язковою ?

    З 19 квітня, у зв’язку з введенням в дію змін до Закону про публічні закупівлі, МЕРТу буде надано відповідні повноваження. Відповідно до цих повноважень, МЕРТ зможе запроваджувати окремі Методології для певних сфер діяльності, у тому числі – для дорожньої

? Наскільки дискримінаційний механізм передбачає Методологія ?

    Неможливо створити «ідеальну» тендерну документацію з рівними умовами абсолютно для всіх. Тут необхідно тримати вірний баланс між усіма дорожніми підрядниками, не забуваючи при цьому про рівень якості виконання робіт. Методологія встановлює жорсткі, але справедливі вимоги до тих претендентів, які хочуть виходити на великі і відповідальні об’єкти. Вимоги Методології співставні з вимогами багатьох провідних країн та Світового банку, це не українське ноу-хау

? Яке ваше відношення до Методики щодо визначення очікуваної вартості, затвердженої МЕРТ ?

    Ця Методика дає право визначати очікувану вартість відповідно до проектної документації. Такий підхід в цілому може влаштовувати поточний стан галузі, але ми прагнемо перейти до сучасного режиму дорожнього ринку і запровадити реалізацію контрактів за формою Design&Build

? Навіщо вимагати технічні паспорти на техніку ?

     Ця вимога є доволі обґрунтованою, оскільки на об’єкт підрядник має виходити для роботи, а не для експериментів, які можуть виникнути з несправними машинами

? Наскільки важливою є кількість техніки, невже недостатньо просто номенклатури ?

     Чому ми кажемо про кількість? Це є вкрай важливою умовою для допуску учасника на тендер, оскільки серйозний об’єкт з великою потужністю не може бути реалізований з 1 самоскидом, 1 асфальтоукладальником і 1 катком. Підкреслюємо, що ми встановлюємо тільки мінімальний поріг для кількості ключової техніки

? Навіщо відгуки, якщо є акти про оплату ?

     Існують не поодинокі випадки, коли після виконання робіт, під час гарантійного терміну, підрядник не бажає усувати недоліки, які виникли (наприклад, коли виникла ямковість чи колійність). Але таких недобросовісних учасників неможливо не допустити до наступного тендеру. Цю проблему планували вирішити через запровадження так званого «чорного списку», але ким він буде встановлюватись і яким чином зможе впливати на тендери? Тому шлях вирішення проблеми допуску недобросовісних учасників до торгів ми бачимо саме через необхідність надання ними відгуку від замовника (генпідрядника)

? Хто такі тендерні тролі ?

     Тендерний троль - це компанія, яка масово подає скарги в АМКУ і в подальшому маніпулює перебігом тендерної закупівлі. При цьому, скарги можуть бути не обґрунтовані, троль може не мати достатньої кількості матеріально-технічних ресурсів, ба більше – інколи троль і не планує вигравати торги. Його головна мета – тиснути на замовника та інших учасників для отримання певних вигод

? Навіщо так жорстко регламентувати відстань від асфальтобетонного заводу до об’єкту будівництва ?

     Така чітка вимога передбачена нашою дорожньою «Біблією» - ДБН В.2.3-4. Згідно з нормами, суміш перед укладанням має бути певної температури, що в подальшому забезпечує належну якість дорожнього покриття. Безумовно, нормами також передбачено операційний контроль, під час якого відповідні фахівці чітко слідкують за відповідністю суміші чинним будівельним нормам і стандартам. Але у масштабах великої кількості об’єктів будівництва ми зобов’язані виключити будь-які можливості для укладання суміші неналежної якості, а не сподіватись на кваліфікацію та тверду позицію інженера технічного нагляду

? Як карантин вплине на закупівлі Укравтодору ?

     Не можна сказати, що карантин та пов’язані з ним заходи не вплинули на наше повсякдення життя. У той же час маємо чіткі вимоги від Президента, Уряду та керівництва Укравтодору продовжувати реалізацію національної програми «Велике будівництво». Проблеми вбачаємо в суворих обмеженнях, пов’язаних з заходами безпеки та охорони здоров‘я, але вони стосуються переважно офісних працівників, які змушено переходять на віддалений режим роботи. Усі інші працівники, у тому числі на об’єктах – працюють, не зупиняючись ні на хвилину

? Яким чином реалізований «ліфт» з місцевих доріг на дороги державного значення ?

     Цей ліфт легше коментувати на реальному прикладі. Компанія починає працювати на місцевих дорогах і набуває досвіду, виконуючи ремонтні роботи. Поступово ця компанія переходить у якості претендента на виконання робіт на територіальних дорогах. Після роботи на цих дорогах компанія вже має достатньо досвіду для переходу на міжнародні, національні, або регіональні дороги

? Для чого банківська гарантія ?

     Для боротьби з тендерними тролями. Грошове покриття такої гарантії чітко буде мінімізовувати гостре бажання деяких компаній займатись тендерним тролінгом, оскільки тепер вони будуть змушені ризикувати чималими коштами

? Скільки критеріїв має працювати на дорожніх тендерах ?

     Всі чотири. На наших об’єктах розігруються колосальні бюджетні кошти, а тому усі кваліфікаційні критерії, передбачені Законом і цією Методологією мають максимально відпрацьовувати для підвищення ефективності інвестування коштів платників податків

? Чому досвід улаштування верхнього шару покриття не є підтвердженням, коли виконуються різні види робіт ?

     На жаль, Законом передбачено наявність досвіду, аналогічного за предметом закупівлі. Тобто тут спрацьовує принцип – окремо роботи з нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту і окремо – послуги з поточного середнього ремонту. Але ми плануємо відпрацювати це чисто юридичне питання, оскільки сьогодні роботи, які виконуються при поточному середньому ремонті, це по суті частина робіт, які виконуються при капітальному ремонті

Дякуємо усім учасникам вебінару за цікаві запитання, будемо сподіватись на продовження нашої публічної роботи в подальшому!

Ще раз нагадаємо, що на вебінарі було представлено !проєкт! Методології, який в подальшому буде відпрацьовуватись на засіданнях робочої групи на базі МЕРТ

А тому будемо вдячні всім учасникам ринку за конструктивні пропозиціі щодо удосконалення такої методології для формування прозорого і конкурентного середовища на ринку дорожніх робіт. Давайте не критикою, а дієвими пропозиціями змінювати правила гри на дорожньому ринку і наші з Вами спільні напрацювання ляжуть в основу методології щодо особливостей здійснення закупівель дорожніх робіт

Архів

  • 2023
    • Березень
    • Лютий
    • Січень
  • 2022
    • Грудень
    • Листопад
    • Жовтень
    • Вересень
    • Серпень
    • Липень
    • Червень
    • Травень
    • Квітень
    • Березень
    • Лютий
    • Січень
  • 2021
    • Грудень
    • Листопад
    • Жовтень
    • Вересень
    • Серпень
    • Липень
    • Червень
    • Травень
    • Квітень
    • Березень
    • Лютий
    • Січень
  • 2020
    • Грудень
    • Листопад
    • Жовтень
    • Вересень
    • Серпень
    • Липень
    • Червень
    • Травень
    • Квітень
    • Березень
    • Лютий
    • Січень
  • 2019
    • Грудень
    • Листопад
    • Жовтень
    • Вересень
    • Серпень
    • Липень
    • Червень
    • Травень
    • Квітень
    • Березень
    • Лютий
    • Січень
  • 2018
    • Грудень
    • Листопад
    • Жовтень
Всі новини

Форма зворотнього зв'язку

Всі поля форми є обов'язковими для заповнення
Надіслати
Дякуємо за звернення! Найближчим часом з Вами зв'яжуться наші спеціалісти.

Важливі інформаційні ресурси

  • Верховна рада України Верховна рада України
  • Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України
  • Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України
  • Форум європейських національних дорожніх дослідницьких лабораторій - FEHRL Форум європейських національних дорожніх дослідницьких лабораторій - FEHRL
  • Міждержавна гільдія інженерів консультантів - М.Г.І.К. Міждержавна гільдія інженерів консультантів - М.Г.І.К.
  • Асоціація інженерів-консультантів України. Повноважний представник FIDIC в Україні Асоціація інженерів-консультантів України. Повноважний представник FIDIC в Україні
  • Державне підприємство Державне підприємство "Український науково дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості"
  • Українська інфраструктурна асоціація UNITE Українська інфраструктурна асоціація UNITE
ДП ДП "ДерждорНДІ" Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П.Шульгiна»
Адреса:
03113, м. Київ, просп. Берестейський (Перемоги), буд. 57
Телефон:
+38 (044) 456-34-15
Електронна скринька:
dornauka@dorndi.org.ua
Закрити
Відповідно до Закону України "Про захист персональних даних" від 01 червня 2010 року N 2297-IV та Типового порядку обробки персональних даних, затвердженого Наказом Упововаженого ВРУ з прав людини від 08.01.2014 № 81/02-14, з метою забезпечення реалізації трудових відносин, адміністративно-правових відносин та відносин у сфері соціальної діяльності, надаю згоду на обробку моїх персональних даних з первинних джерел: індефікаційні дані (і'мя, адреса, телефон тощо); паспортні дані; особисті відомості (вік, стать тощо); освіта; професія; фото; копія трудової книжки.

Вхід в особистий кабінет

Реєстрація
Скинути пароль
Неправильний логін або пароль

Відновлення паролю

На вашу електронну пошту буде надіслано лист для відновлення паролю

Повернутися назад
Email не найден
На Ваш Email висланий новий пароль

Cтворення кабінету користувача

Всі поля форми є обов'язковими для заповнення

Створити кабінет
Email вже зареєстрований
Кабінет вже створено? Увійти

Підтвердження реєстрації

Введіть код для підтвердження реєстрації, який був відправлений на номер вашого телефону

Невірний код
Надіслати повідомлення ще раз
Подати заявку