ЗАБИШНИЙ ОЛЕКСАНДР СТЕПАНОВИЧ
Теоретично обґрунтував критерії щодо визначення впливу незадовільних дорожніх факторів на виникнення аварійності.
Розробник основних схем організації дорожнього руху на автомобільних дорогах.
ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ
Народився 10 травня 1939 р (Київська область).
У 1962 році закінчив Київський автомобільно-дорожній інститут за спеціальністю «Економіка» , а у 1963 році поступив у цей же інститут (КАДІ) на спеціальність «Автомобільні дороги», яку закінчив у 1966 і одразу поступив до аспірантури.
У 1971 році за розподілом після закінчення аспірантури при кафедрі Проектування доріг КАДІ зарахований на посаду старшого наукового співробітника до нашого інституту.
У 1971-1973 роках був головним редактором стінгазети «Дорожник».
У 1976 році захистив дисертацію на тему: «Дослідження задачі оптимального трасування автомобільних доріг» та отримав науковий ступінь – кандидат технічних наук.
У 1978 переведений на посаду завідувача сектором безпеки дорожнього руху а з 1980 року очолює відділ безпеки дорожнього руху. У 1982 році отримав звання старшого наукового співробітника.
РОБОЧИЙ ШЛЯХ
В період 1980-1985 роки очолював наукове дослідження, що проводилося нашим інститутом та кафедрою Проектування доріг КАДІ по розробці Комплексної цільової програми організації дорожнього руху і підвищенню безпеки руху на автомобільних дорогах УРСР.
За його активної участі відділом безпеки дорожнього руху разом з Державтоінспекцією була розроблена методика оцінки дорожніх умов з точки зору безпеки руху, на основі якої дорожніми організаціями на місцях виявлялись місця з незадовільними дорожніми умовами. Була виявлена закономірність повторення частоти виникнення різних видів ДТП у по кілометрових їх розподілах і розроблена система заходів по підвищенню безпеки руху на ділянках концентрації ДТП, котра дозволила виявляти такі ділянки, призначати заходи, аналізувати та узагальнювати результати підвищення безпеки руху. Саме ця розробка у 1987 році на ВДНГ СРСР була відзначена бронзовою медаллю. Пізніше ця система заходів була втілена у дорожню практику і дозволила поліпшити дорожні умови. Саме тісний контакт науки з виробництвом сприяв досягненню позитивних результатів.
НАУКОВІ ІНТЕРЕСИ
Слід підкреслити значну роль Забишного О.С. в теоретичному обґрунтуванні критеріїв щодо визначення впливу незадовільних дорожніх факторів на виникнення аварійності. Ці критерії були покладені в основу при розробці галузевого стандарту України «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги загального користування. Порядок визначення ділянок і місць концентрації ДТП.
За його участю була розроблена схема розв’язки в одному рівні з віднесеними лівими поворотами на дорогах І-б, ІІ категорій та розв’язка в одному рівні на примиканнях до головних доріг ІІ-ІІІ категорій з додатковою зовнішньою смугою на головній дорозі для прямого руху транспорту і внутрішньою смугою для здійснення лівого повороту на примиканні і розвороту транспорту на головній дорозі. Ці розробки захищені авторськими свідоцтвами, а ці розв’язки широко впроваджені і практику.
Забишний О.С. є автором понад 45 наукових статей та співавтором 2 книг у напрямку безпеки дорожнього руху.
Суміжні матеріали
- ШУЛЬГІН МИКОЛА ПАВЛОВИЧ
- КОВАЛЬ ПЕТРО МИКОЛАЙОВИЧ
- РАДОВСЬКИЙ БОРИС САМОЙЛОВИЧ
- РИБАЛЬЧЕНКО АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ
- ЄГОРОВ СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ
- ВИРОЖЕМСЬКИЙ ВАЛЕРІЙ КОСТЯНТИНОВИЧ
- ВОЛОДЬКО ВАСИЛЬ ПАВЛОВИЧ
- НАГАЙЧУК ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ
- КУЧМА МИХАЙЛО ІВАНОВИЧ
- ШТІЛЬМАН ЄФИМ ЙОСИПОВИЧ
- САСЬКО МИКОЛА ФЕДОРОВИЧ
- МІЩЕНКО МИХАЙЛО ЛЕОНІДОВИЧ
- ЧОБОРОВСЬКА ІРИНА СТЕПАНІВНА
- ЛИТВИНЕНКО АНАТОЛІЙ СЕМЕНОВИЧ
- КИРИЧЕНКО ЛЮБОВ ФЕДОРІВНА
- ПАВЛЕНКО ВАЛЕРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ
- ДУХОВНИЙ ІСАК ЗЕЛИКОВИЧ
- ЗАБИШНИЙ ОЛЕКСАНДР СТЕПАНОВИЧ
- ТАРАСЕНКО ЛЕОНІД ПЕТРОВИЧ
- МАРТИНЕНКО ЛЕОНІД СЕРГІЙОВИЧ
- МАКАРЧУК ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ
- КОВАЛЬОВ ПЕТРО МИКОЛАЙОВИЧ