ВІДРЯДЖЕННЯ - день 2
Директор ДП "ДерждорНДІ" Артем Безуглий та заступник директора з наукової роботи Володимир Каськів продовжують переймати досвід у закордонному відрядженні в Грузії.
На фото нижче - місцева дорога, під’їзд до сміттєзвалища, яким щодня рухаються великовантажні автомобілі. Ця дорога побудована в 2012 році і з того часу жодного разу не ремонтувалась.
Строк її експлуатації розрахований на 20 років. Під час будівництва дороги застосовано технології укочуваного цементобетону (18 см) та стабілізації ґрунтів із застосуванням золи. Верхній шар покриття - тонкий 2 см шар асфальтобетону.
Таке технічне рішення варто розглянути під час відновлення територіальних доріг України. Адже технологія дозволяє зменшити собівартість дорожнього будівництва та вирішити екологічну проблему.
Одним з головних факторів, що стримує впровадження цієї практики в Україні - консерватизм окремих замовників, проектантів чи експертів, які вказують, що нормативними документами не передбачено застосування таких технологій.
В Грузії взагалі немає власної нормативної бази. Дорожники беруть кращі практики з різних країн і застосовують їх на ділі.
Ще одним стримуючим фактором є наша недосканала система ціноутворення, яка не стимулює впровадження інновацій.
Досвід Грузії пересвідчує те, що ми на правильному шляху в напрямку реформування системи ціноутворення в будівництві. І чим швидше відбудуться реформи, тим швидше будуть впроваджені нові матеріали та технології на наших об’єктах, а собівартість дорожнього будівництва - знизиться.
Архів
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018