ЗАВЕРШЕННЯ ВІДРЯДЖЕННЯ
Сьогодні українська делегація на чолі з директором ДП «ДерждорНДІ» Артемом Безуглим завершує свою робочу поїздку до Тбілісі.
Під час візиту ми пересвідчились, що дерегуляція в усіх сферах життя - ключовий принцип успішного розвитку Грузії. Відмітили такі тенденції розвитку грузинської дорожньої галузі:
1. На всіх видах дорожніх робіт, супутніх роботах та послугах (проектування, технічний нагляд, інжиніринг тощо) працюють виключно підприємства приватного сектору.
2. Під час закупівель проектних робіт та послуг з технічного нагляду на бюджетних об’єктах часто виникає та сама проблема, що і в Україні - демпінг більше ніж на 60% від очікуваної вартості. Причина єдиний критерій для оцінки тендерної пропозиції - ціна. На об’єктах під замовлення міжнародних фінансових організацій кваліфікація учасника відіграє першочергову роль, ніяких питань за результатами торгів не виникає.
Однак, така ситуація для грузин не є критичною, адже левову частку фінансування в них займають саме кошти МФО, а не кошти бюджету.
3. Департамент автомобільних доріг при Міністерстві інфраструктури Грузії опікується мережею доріг більше 21 тис. км і є єдиним замовником робіт і послуг.
4. Щороку ремонтують 600-700 км та будують 50-60 км нових автомобільних доріг.
5. Власної нормативної бази дорожнього спрямування в Грузії немає. Аналогічно немає і державної підтримки дорожньої науки. Новації впроваджуються громадськими діячами або ентузіастами, такими як Тамаз Андрійович Шилакадзе, який без відсутності фінансової підтримки з боку держави є науковим світилом країни.
6. В Грузії діє закон відповідно до якого замовники і проектувальники можуть користуватись доступною нормативною базою будь-якої країни (EN, DIN, американські стандарти тощо). Головне - інноваційні прогресивні рішення, а не місце прийняття норм.
7. В Грузії працює поняття «експериментального будівництва», що дозволяє сміливо діяти на дорожньо-будівельних майданчиках. До експериментальних об’єктів висуваються окремі умови в частині гарантійних термінів і якості робіт.
В грузинських колег виникає безліч питань щодо нашого пострадянського ціноутворення - чому переможець тендеру з найнижчою ціною контракту має після перемоги в торгах підтвердити вартість матеріалів, кількість і найменування машин, людино-годин, вказати розмір прибутку, заробітної плати тощо?
Висновки з поїздки.
Шлях реформ, обраний командою Укравтодору - вірний.
Продовжуємо практику впровадження в Україні кращих світових стандартів, досвіду ЄБРР та МБРР - в першу чергу - в частині закупівель, ціноутворення та підходів до проектування.
Архів
- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018